Search this blog

Monday, December 21, 2009

PUDING CARAMEL BERLAPIS COKLAT

Salammm......lama betul aku tak update blog....kebizian melanda....setiap kali weekend mesti ada je event or kenduri...  so dah lama juga aku tak tepek resepi yang sering aku cuba kat sini...hihihihi.....hari ni tetiba je mood aku nak masak malam...hahhaha.....so yang simple..aku nak try wat resepi kak hanieliza...PUDING CARAMEL BERLAPIS COKLAT...tengok kat FP dia mcm best aku pun apa lagi nk cuba wat...siang tadi aku tak berkempatan...sebab aku gi tesco beli barang dapur then ptg nya gi hantar adik aku ke matrik UIA kat nilai.....


So, ini resepi nya.... aku letak pic yang k hanieliza punya dulu ...pic aku punya nanti aku upload..ekekkeke





PUDING CARAMEL LAPIS COKLAT



Bahan A
1 tin susu cair
5 s/b gula
3 biji telur A
1 s/k esen vanilla


Bahan B
1 tin susu cair
5 s/b gula
3 biji telur A
4 s/b serbuk koko atau 1 s/k serbuk nescafe + 1s/k coklat pes


Bahan C
2 s/b gula [hanguskan] atau 2 s/b madu


Cara


1. Kacau bahan A dan bahan B dalam 2 bekas yg berasingan. Tapiskan.
2. Panaskan periuk kukusan
3.Masukkan gula hangus atau madu dalam loyang 8 x 8 inci.
4. Masukkan 1/2 cawan adunan bahan A dan kukus selama 5 minit atau sehingga masak.
5. Bila dah masak masukkan pula 1/2 cawan adunan B diatas lapisan adunan A.
6. Ulang bahan A dan B berselang seli sehingga habis.
7. Sejukkan dan terballikkan dalam pinggan hidangan
8. Potong dan hidangkan.


 
Sumber : hanieliza.fotopages.com 

No comments:

linkwithin

Blog Widget by LinkWithin