Search this blog

Wednesday, January 20, 2010

ANJAKAN PARADIGMA

sAlammm....lama x update blog....xde mood lately....boleh gitu ekkk....hahahha..... bukan apa....kasi can kat notebook ni rehat jap.....asyik muka sama je dia dok ngadap sehari2...hahahhaa.....adehhh......apo kono eh den ni.... now aku lebih suka "blogwalking" bak kata kawan aku incik ezam....hikhikhik....surfing internet mencari sesuatu yang baru.... yang boleh beri aku semangat sikit dalam menjalani kehidupan...cewahhh....oklah...just to share apa yg aku baca dari blog ke mana ntah....lupa plak dari mana sumber yang aku dapat ni...sbb aku cut & paste je hari tu sehingga lupa nak amik nama authornya...hehehhee.... kalau dia terbaca,mintak halalkan...x salah berkongsi ilmu kannn...ada manfaat darinya....TQ!!


SHARING IS CARING....


jangan takut untuk keluar dari zon selesa anda..ujian dalam perniagaan adalah perkara biasa...


KENAPA AKU DIUJI?
Surah Al-Ankabut, ayat 2-3
Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan ( saja ) mengatakan : “kami telah beriman “, sedangkan mereka tidak diuji lagi? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.


KENAPA AKU TIDAK MENDAPAT APA YANG AKU IDAM-IDAMKAN?
Surah Al-Baqarah, ayat 216
Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahuinya.


KENAPA UJIAN SEBERAT INI?
Surah Al-Baqarah,ayat 286
Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.


RASA KECEWA?
Surah Al-Imran, ayat 139
Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang2 yang paling tinggi (darjatnya), jika kamu orang2 yang beriman.


BAGAIMANA AKU HARUS MENGHADAPINYA?
Surah Al-Imran, ayat 200
Hai orang2 yang beriman,”bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetapkanlah bersiap sedia (diperbatasan negerimu) dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beruntung.


APA YANG AKU DAPAT DARI SEMUA INI?
Surah At-Taubah, ayat 111
Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang2 mukmin, diri dan harta mereka dan memberikan syurga untuk mereka.


KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?
Surah At-Taubah, ayat 129
Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Allah selain Dia. Hanya kepadaNya aku bertawakal.


AKU TIDAK DAPAT BERTAHAN LAGI !!!!!
Surah Yusuf, ayat 37
Dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir.


Surah An-Nisa, ayat 86
Apabila kamu dihormati dengan sesuatu penghormatan, maka balaslah penghormatan itu dengan lebih baik atau balaslah (dengan yang serupa) sesungguhnya Allah menghitungkan segala sesuatu.


Pesan Hassan Al-Banna Sesungguhnya amanah yang ada itu lebih banyak dari waktu yang tersedia, untuk itu bantulah saudaramu dalam menyelesaikannya serta sederhanakanlah apa yang bisa disedarhanakan, saat tak seorang pun paham perasaanmu, berlarilah padaNya.......




No comments:

linkwithin

Blog Widget by LinkWithin