Search this blog

Sunday, March 06, 2011

OH!! MACARON

Entry kali ni aku nak citer pasal "Macaron". 

Mula-mula noticed pasal "Macaron" ni bila my friend update her twitter "sedapnyaaa macaron"... pastu kat facebook plak ada yang dok sembang pasal beli "Macaron" ni online la..bla..bla.. aku apa lagi "teruja" la nak tahu apa rasa nya. Tengok rupa menarik gilaaa.Colourful.."striking" oghe kelate kato...hahhahahha..

Lepas dapatkan info kat mana aku leh dapat "Macaron" ni, aku ngan ofismate pun pegi lah ke Solaris Dutamas..cari Restoran Nathali's Gourmet Studio.. Derang cakap "Macaron" kat situ sedap.lagipun dekat dengan gak ngan ofis.



So, ini lah dia "Macaron" yang aku berjaya beli tu. Mula-mula tengok saiz dia aku terkejut wehh...tecikkk nyee..besar sikit dari duit 50 sen... pastu tengok harga dia plak...makaihhhhhh..... RM4.40 sebiji..  tapi punya la aku dan kawan ni nak try kan.. beli je la 6 biji (lepas masuk tax harga dia RM26.60). we amik different flavour.. ada green tea,lychee,vanilla,chocolate ..hmmm..apa lagi ntah..hahaa...tak ingat.. sebab semua dalam bahasa french. 


RASA? huhuhuhu... aku ni nama je orang kelantan tapi aku tak suka manis... "Macaron" nih maaaaaanisssss sangatttt....makan cubit sikit-sikit je.. gila punya maniss...arrrkkk..... kalau nak mintak aku pilih yang mana satu sedap.. chocolate kot.. vanila pun ok juga... hehhe..

Next entry nanti aku citer how to make this Macaron...hehehe

4 comments:

achik ezam said...

sedapppppppppp...

TAYAR PANCIT said...

hai awak :) saye da join awak:)
follow me back ok :) http://tayarpancit.blogspot.com/2011/03/2011-fia-formula-one-world-championship.html

mizzura said...

4.40 eh sebijikk...pernah try kat laduree, UK.. taksilap rege dia 1 pound kot..kira2 lebih kurang la tu price ngan malaysia..

jfook said...

yumsss i like...

linkwithin

Blog Widget by LinkWithin