Search this blog

Sunday, September 13, 2009

ADA KE PATUT????

sALAM...Hari ni macam-hal berlaku....ishh..ishh...ishh...dugaan di bulan Puasa ni...Pagi tadi aku pergi service kereta kat Batu Caves. Makaihhhh...lamanya aku menunggu tak usah cakap lah...dari 11.30 sampai kul 3..katanya keta boleh siap dalam sejam setengah...alahh..tukar apa je...selain normal servis,aku kena tukar hos wiper yang bocor..rasanya akibat dari accident masa kahwin hari tu.Pastu Minyak Brake & aircond filter tukar gak...melayang-layang gak la duit kat pusat servis tu..nasib baik ada ALONG SENTUL...TQ ALONGGG....ekekekekke.....sponsor kannnn....

Lepas servis kereta,singgah jap umah makcik aku...saja nak jumpa dak kenit MAISARah..Rasanya aku kena jumpa dia gak seminggu sekali....kalau tak aku sakit rindu..huhuhuhu....

Singgah umah makcik tak lama....sebab lepas Asar,aku & hubby dah plan nak berbuka kat luar...Saja nak merasa Buffet Ramadhan. Kali ni JW Marriot jadi pilihan...Harga ok...makanan dia...perghhhhh....108 menu tu....memang banyakkk....

Pertama kalinya juga aku ajak hubby naik monorel...better sebab nak elak sangkut dalam "jam" kat Bukit Bintang tu...huhuhuhu....nasib baik pilihan kami tepat...hehehehe....sampai awal..jalan-jalan jap...cuci mata...then 6.30 baru masuk JW Marriot.
Teringin gak nak makan kat tepi pool...tapi nasib kami kurang baik sebab dah fully booked 2 weeks earlier...ish..ish...saja nak puaskan hati....kitaorg naik tengok suasana buffet kat tepi pool tu...memang BEST...

Then,kami kembali ke tempat duduk di level 4...sambil-sambil tunggu waktu berbuka...Hubby  pegi ambil Kuih muih & kurma...Sekembali ke tempat duduk,selang satu meja dari tempat kami ada satu famili ni dah start makan...aku pandang hubby..hubby pandang aku...hahahha....aikkk....dah berbuka ke...masing-masing tengok jam...masa tu orang makin ramai masuk ke Hall tu...dah la dok kat depan pintu masuk...kalau Chinese or Indian tu aku tak amik kisah pun...ni memang Melayu Tulen....muka takde campuran punya laaa....selamba badak je makan....semua yang ada kat situ pandang-pandang...Kalau ye tak puasa sekali pun..hormat la orang-orang yang berpuasa ni...takkan la tak boleh sabar....lagi 20 minit nak berbuka...Melayu Moden ke ni?sampai tak reti nak hormat orang langsung...nak rasa berdosa..aku rasa lagi laa...at least hormati la Bulan Ramadhan.. Masa aku pergi ambil food,hubby citer,ada sorang makcik siap sindir depan-depan...KITA NI BERBUKA DENGAN ORANG YANG TAK PUASA...Sedihnya bila tengok hal-hal macam ni... Tuhan agi kita AKAL untuk berfikir..so fikir-fikirkan lah.... Aku jadi emosional sikit malam ni.. tiba-tiba je terfikir macam mana lah corak generasi akan datang... Segalanya bergantung atas didikan keluarga & masyarakat...

Oklah...tu je la citer yang aku nak share hari ni....


*Pic akan ku upload nanti* ;-)



 
Daaaaa....

3 comments:

ctredzuan said...

eeww..sardin jer derang makan terang2, takpela dia pikir dunia dia hebat, akhirat nanggung lah laki minik.. isk isk.. memalukan ada mak pak cam derang ni, nauzubillah~

~WaNi~ said...

tu la CT... sedangkan bangsa lain boleh hormat orang nak berbuka...derang selamba je...mcm nothing happen...x tahu la kalau derang tu melayu bukan islam...skrg ni mcm2...tp RESPEK la sikit...

achik ezam said...

sound jer len kali..hehehhe..tak pon dier sahur kt kota kinabalu...so kena buka ikot waktu sana lah.....kot.....^^

linkwithin

Blog Widget by LinkWithin