Search this blog

Thursday, September 03, 2009

Ketika Cinta Bertasbih~

Salammm.... hari ni aku masih free lagi...next week aku akan start berlari-larian di court...dah lama aku tak letak lirik pilihan aku kat blog ni.Sekarang ni aku suka dengar lagu "Ketika Cinta Bertasbih" nyanyian Melly Goeslow ft Amee..nanti akan ada sinetron yang diadaptasikan dari novel Ketika Cinta Bertasbih yang ditulis oleh Habiburrahman El Shirazy, yang juga penulis bagi novel Ayat-ayat Cinta. Teringin juga nak baca novel KCB ni... yang aku tahu sekarang ni dah keluar KCB II..huhuhuhu.....dah lama tak baca novel.Bila tengok ulasan buku ni kat internet,teringin nak gi  beli. So sekarang ni dalam checklist buku yang aku nak beli ada 2...Satu Novel KCB ni & Novel Atas Sejadah Cinta...penulis yang sama juga aku rasa.Puitis gila ayat-ayat dia....memang aku kagumm!!



Ketika Cinta Bertasbih





Bertuturlah cinta mengucap satu nama

Seindah goresan sabda-Mu dalam kitabku
Cinta yang bertasbih mengutus hati ini
Ku sandarkan hidup dan matiku pada-Mu




Bisikkan doaku dalam butiran tasbih
Ku panjatkan pintaku pada mu Maha Cinta
Sudah diubun-ubun cinta mengusik rasa
Tak bisa ku paksa walau hatiku menjerit




Ketika cinta bertasbih nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud syukur pada-Mu atas segala cinta


Cinta…


Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud syukur pada-Mu atas segala cinta
Ketika cinta bertasbih



No comments:

linkwithin

Blog Widget by LinkWithin